Som teaterregissör är jag mycket lyhörd för andras idéer utan att för den skull göra avkall på min egen vision. Jag har vana från att jobba i mycket stora produktioner, exempelvis när jag satte upp Fadren av August Strindberg, i Ryssland, till kortare monologer.

Det började med ett giftmord!
Efter arbetet med föreställningen Rättegången anno 1853 (2012). Som jag även skrev manuset till. Växte intresset för att skapa en ensemble i Sölvesborg. Det blev så att säga startskottet för mitt nya projekt. Tanken och iden om att spela mer teater födde Sommarteatern Sölvesborg.
Tillsammans med Ysane-Norje Hembygdsföreningen, Sölvesborgs Riksteaterförening och Regionteatern Blekinge-Kronoberg blev ide´n verklighet.
Jag har regisserat alla pjäser sedan starten. Vi började med Rännstensungar (2015) i ett tält i Norje. Några veckor efter Sweden Rock Festival. Vi spelade den med live musik och allsång.
Sedan spelade vi Borgmästarns klåda (2016) av Hans Milton i ett lite större tält samt i slottslängan i Sölvesborg.
För att år 2017 spela kult-tvserien allo allo emliga armen som spelades i slottslängan.
Jag regisserade förställningen Blodsband på Listerland som är en bearbetning av Söderkåkar. Vi la handlingen till Listerlandet på 1970-talet. Det blev ytterligare en allsångsteaterföreställning.
Jag har jobbat som teaterregissör sedan 1997 då jag examinerades från Teaterregilinjen på Kulturama i Stockholm. Teaterregissörlinjen var ett unikt samarbete med Teaterakademien i St.Petersburg Ryssland.
Innan dess hade jag jobbat som skådespelare i fria grupper.
Som regissör vill jag sätta skådespelaren och dramat i centrum. Med min långa erfarenhet av att jobba som skådespelare känner jag skådespelarens kreativa och konstnärliga process. Jag vet hur det är att stå på scenen. Jag är lyhörd för nya idéer och förslag utan att för den skull förlora visionen om uppsättningen.
Jag debuterade i Ryssland, Sibirien med Strindbergs pjäs Fadren på The Pusjkin Drama Theatre http://www.new.sibdrama.ru/ i staden Krasnoyarsk. Dessutom fick jag pris som årets bästa debutant. Föreställningen var med på deras repertoar under många år och den besökte även Strindbergsfestivalen i Stockholm.
Jag regisserade pjäsen Rättegången anno 1853 som jag även skrev manus till. Den handlar om en verklig händelse i Blekinge, den sista avrättningen som genomfördes här i Blekinge.
Jag har även regisserat Sölvesborgsrevyn Det går över 2010/11.
Jag regisserade en ungdomspjäs Bye Bye baby som är ett Länkprojekt inom Riksteatern.
Som teaterlärare på gymnasiet har jag regisserat 35 olika föreställningar. Som exempel kan jag nämna Stormen av Shakespeare, West Side Story, Chigago, Gökboet, Trassel, Peter Pan och Tusen och en Natt. Gemensamt för alla dessa arbeten är att anpassa pjäserna för ensembler med många fler kvinnor än män utan att förlora pjäsen kärna och kontext. Det ställer speciella krav på lyhördhet, känsla och anpassning. Egenskaper jag besitter. Som regissör får jag alla mina medarbetare att växa och utvecklas.
Jag är medlem i Svenska Regissörsföreningen och Scen&film fd Teaterförbundet.
Regi
2022 Räven Sommarteatern Sbg
2019 Blodsband på Listerland Sommarteatern Sbg
2018 allo allo emliga armen Sommarteatern Sbg
2017 Borgmästarens klåda Sommarteatern Sbg
2015 Rännstensungar Sommarteatern Sölvesborg
2013 Rättegången anno 1852
Ysane-Norje Hembygdsförening och Sbg Riksteaterförening
med Regionteatern Blekinge-Kronoberg
2012 Bye bye baby Länk/Riksteatern, Sölvesborg
2010/11 De´ går över Nyårsrevyn On Stage, Sölvesborg
2000 Ester Henning Västerbottensteatern, Skellefteå
1998 Monsterakuten Lule´Stassteater, Luleå
1997 Fadren Scalateatern gästspel Strindbergfestivalen
1996 Fadren Strindberg The Pusjkin Drama Theatre, Krasnoyarsk, Ryssland
1997 Askungen Teater Änglavåjs, Mosebacke/Södra teatern

1997 Den Förskruvade Di/Bohuslänsteatern, Uddevalla

1996 Vad heter drömmar? av Eugene IonecsoReginaTeatern/Nstudio, Stockholm
1993 Volpone/Räven av Ben Jonsson Amatörteatergruppen Kurt, Stockholm
2010 – 2001
gymnasieelevuppsättningar Furulundsskolan Sölvesborg
2010
Peter PanJ.M Barrie bearbetning för bara tjejer
Fångarna på Furulund eget manus
Alla har ju hemligheter Karin Andersson, Lina Schön
2009
A hell of a show Eriksson, Boëthius, Lindholm mfl.
4 spänn -en revy eget manus
Operation stålstrumpa baserat på Jösses döttrar
Nötknäpparen baserat på baletten/filmen med samma namn
2008
B.S.S Bli svenskare snabbare/Bli muslim snabbt av Helge Skoog
Lunchteater textcollage med klassiska scener och fäktning
Ur Funktion 2 av R. Prichard
Robinssons eget manus
Life on mars eget manus
2007
He had it coming baserat på Musikalen Chicago bearbetning för bara tjejer av Mikael Norlin
Obemärkta flickor av J Bolinder
Rektor för en dag eget manus
Love eget manus /collage
2006
Gökboet av D Wasserman
Shakers av Godber/Thornton
N.n.n.n.. nyhetsmorgon eget manus
Prison Poker eget manus
2005
Welcome to the jungle baserat på musikalen West Side Story bearbetning Mikael Norlin
Trassel /Out of orders/rum nr 286/ av Ray Cooney
I huve´t på Wide eget manus
En saga eget manus
2004
Stormen av W. Shakespeare musikteater bearbetning Mikael Norlin
Familjen Bra av J.Pirinen
2003
Tusen Och en Natt av Cooke bearbetning Mikael Norlin speltid 2 tim inkl paus för mellanstadiet
Astrid Lindgren collage eget manus
2001/02
Julias Julsaga eget manus
Älskad-Saknad av P Revenue
Robinsson eget manus
Multilörda eget manus
Ur Funktion av R. Prichard
Hej Hitler av Mikael Niemi
Fäjm en musikal, eget manus som bygger på musikalen Fame
I sista minuten eget manus